پایپ گستر پایپ گستر .

پایپ گستر

چهار اشتباه رایج سیستم سپتیک تانک که باید از آن ها اجتناب کنید!

مراقبت و نگهداری از سیستم سپتیک تانک

مراقبت صحیح از سیستم سپتیک تانک، که شامل بازرسی سالانه و پمپاژ آن در یک برنامه منظم می شود، تضمین می کند که به آرامی به کار خود سالیان سال ادامه می دهد. اگر شما یک مالک جدید سیستم سپتیک تانک هستید، ممکن است از اشتباهات رایجی که می تواند باعث پشتیبان گیری، سرریز شدن یا از کار افتادن کامل سیستم سپتیک تانک شما شود، آگاه نباشید.

در اینجا چهار مورد از رایج‌ ترین اشتباهات سیستم سپتیک تانک وجود دارد که باید از آن ها اجتناب کنید.

1.     سوء استفاده از دفع زباله

دفع زباله به روش صحیح امری مفید است و به از بین بردن ضایعات آشپزخانه مکم به سزایی می کند. متأسفانه، اگر به طور منظم از سیستم دفع زباله خود استفاده کنید، باعث عدم تعادل در داخل سپتیک تانک خود می شوید که برای سیستم شما نا سالم است و می تواند منجر به خرابی سیستم سپتیک تانک شود که تعمیر آن هزینه های بسیار بالایی دارد.

زباله های داخل سیستم سپتیک تانک شما توسط باکتری های طبیعی تجزیه می شوند. تعادل ظریفی در داخل سپتیک تانک شما وجود دارد و اگر از طریق دفع زباله خود، ضایعات، گریس و سایر مواد غذایی بیش از حد را وارد سیستم سپتیک تانک کنید، این تعادل را قطعا بر هم خواهید زد. با گذشت زمان، این امر باعث سرریز شدن یا از کار افتادن کامل سیستم سپتیک تانک شما می شود.

بهترین گزینه و بهترین کار این است که از بیش از حد از سیستم دفع زباله خود استفاده نکنید. اگر همچنان می خواهید از این دستگاه استفاده کنید، از قرار دادن گریس، روغن، چربی یا هر ماده دیگری که می تواند دفع زباله های شما و سیستم سپتیک تانک را مسدود کند، خود داری کنید.

2.     استفاده نادرست از سرویس بهداشتی

اگر سیستم سپتیک تانک دارید و یا سیستم فاضلاب شما به سیستم سپتیک تانک متصل است، هرگز نباید زباله های بهداشتی را از طریق توالت وارد سیستم سپتیک تانک خود کنید زیرا هر چیز دیگری نه تنها باکتری های داخل سیستم سپتیک تانک را ناراحت می کند، بلکه منجر به گرفتگی سیستم سپتیک تانک می شود. هنگامی که سیستم سپتیک تانک شما مسدود می شود.

در اینجا لیستی از مواردی وجود دارد که هرگز نباید آن ها را از سیستم سپتیک تانک خود دور نگه دارید:

·        پوشک نوزاد

·        دستمال مرطوب نوزاد

·        محصولات بهداشتی زنانه

·        دستمال توالتی که برچسب ایمن سیستم سپتیک تانک ندارد.

همچنین باید از ریختن خاک گربه در زهکشی خود داری کنید. مدفوع گربه علاوه بر این که برای سیستم سپتیک تانک شما را نا ایمن می کند، می‌تواند حاوی انگل بالقوه مرگ باری به نام توکسوپلاسما گوندی باشد. این انگل به سیستم سپتیک تانک، میدان زهکشی و احتمالاً آب های زیر زمینی شما وارد می شود.

3.     نادیده گرفتن علائم مشکل

به عنوان صاحب یک سیستم سپتیک تانک، باید علائم مسدود شدن سیستم سپتیک تانک، پشتیبان گیری یا حتی خرابی سیستم سپتیک تانک را بدانید. در اینجا چند مورد از علائم هشدار دهنده خرابی سیستم سپتیک تانک وجود دارد که باید حتما مراقب آن ها بود:

·        بوی بد قابل توجهی که از سیستم سپتیک تانک یا میدان زهکشی شما می آید.

·   از وجود چمن های بسیار سر سبز و سالم در زمین زهکشی بترسید، جرا که نشانه این است که سیستم سپتیک تانک شما نشتی دارد و چمن ها از سیستم سپتیک تانک شما تغذیه می ‌کنند.

·        سینک ‌ها و وان ‌هایی که تخلیه آن‌ ها بسیار کند است.

اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید، بلافاصله با یک متخصص تماس بگیرید. نادیده گرفتن آن ها می تواند منجر به خرابی سیستم سپتیک تانک و بسیار هزینه های تعمیر گران قیمت شود.

4.     بد رفتاری با میدان تخلیه

میدان تخلیه سپتیک تانک شما جزء مهمی از کل سیستم سپتیک تانک است. پس از تصفیه فاضلاب در سپتیک تانک، به میدان زهکشی می ریزد، جایی که فاضلاب از طریق خاک فیلتر می شود. اگر با میدان زهکشی خود بد رفتاری کنید، فاضلاب نمی تواند به درستی فیلتر شود، که می تواند باعث جریان یافتن آن به آب های زیر زمینی یا برگشت از طریق لوله های شما و به خانه شما شود.

بهترین راه برای مراقبت از میدان زهکشی این است که حداقل سالی یک بار آن را توسط یک متخصص بازرسی کنید. با صرفه جویی در مصرف آب، از بارگیری بیش از حد میدان تخلیه با فاضلاب خود داری کنید و هرگز روی زمین میدان تحلیه هیچ سازه ای نسازید و وسیله نقلیه خود را در میدان تخلیه پارک نکنید.

اجتناب از این اشتباهات رایج سیستم سپتیک تانک می تواند به شما کمک کند تا از تعمیر غیر ضروری سپتیک تانک جلوگیری کنید. در صورت داشتن هر گونه سوال، با متخصصان سرویس سپتیک تانک تماس بگیرید.

تلفن های تماس با متخصصان شرکت پایپ گستر: 09126721109 – 02144374305

با تشکر از سایت یو آپلود


برچسب: سپتیک تانک،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دی ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۳:۱۵ توسط:شرکت پایپ گستر موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده